Tuesday 19 July 2011

Di takdirkan bersama


Seorang yang bernama lelaki
andainya satu hari nanti
kita ditakdirkan bersama
melayari bahtera kehidupan
usah kau mimpi selaut sutera kehidupan
usah kau igau kasih sayang menggunung tinggi
juga usah kau harapkan
kesempurnaan yang mutlak dari diriku... ...

Akuilah hakikat yang tersurat
aku bukan SITI KHADIJAH
mahupun permata SITI FATIMAH
aku bukannya SITI AISYAH
mahupun UMMUL MUKMININ yang lain
bukan juga RABIATUL ADAWIYAH
wanita suci terpuji
juga tak mampu mencapai martabat SITI MARYAM...
MARSHITAH... ..ataupun UMAIYAH... .

Kau yang bernama lelaki
mengertilah dengan waras keislaman
aku hanya wanita akhir zaman
cuba mempertahankan maruah
serta kesucian diri
sebagai MUSLIMAH
berlandaskan garisannya... ...

Kau yang bernama lelaki
demi keranaNYA semata-mata
tak Ku tagih apa-apa darimu
bukan Ku pinta harta menggunung tinggi
cuma Ku pohon sebuah pengertian
kasih sayang suci
bahawa AKU adalah amanah untuk diri Mu... .
sekiranya kita di takdirkan bersama...

1 comment

20 July 2011 at 09:38

indah sungguh.. tapi terimalah seadanya...

dan wahai pasangan ku.. fahamilah aku bukanlah sehebat Abu Bakar,Umar Uthman dan Ali... dan juga pejuang2 yang lain..

Fahamilah bahawa aku umpama helaian tisu yang lembut dan nipis.. oleh itu sama samlah kita jaga hati dan perasaan kita ini...

pergh.. ayat tak boleh tahan.. tapi kalau inilah yang di amalakan oleh setiap pasangan.. insallah berkatnya perhubungan itu...

apa apa pon yang terbaik buat awak...

Post a Comment